|
|||
A WTC romjaival kampányol Bush |
|||
|
A szeptember 11-i terrortámadások képeit is felhasználó reklámokkal indÃtotta el televÃziós kampányát George W. Bush. A korai - az elnökválasztást nyolc hónappal megelÅ‘zÅ‘ - kampánykezdés célja Bush népszerűségvesztésének megállÃtása és a demokrata kampánykassza kimerÃtése. Korábbi Ãgéretei ellenére mégis kampánycélokra használja a szeptember 11-i terrortámadások képeit George W. Bush. A duplázásért küzdÅ‘ amerikai elnök szerdán indult választási reklámhadjáratának két klipjében is szerepelnek a World Trade Center romjainak képei - jelentette az AP. HÃvÅ‘k, gyerekek, tűzoltók "Mi segÃt át minket a nehéz idÅ‘kön? A szabadság, a hit, a családok és az áldozathozatal" - fut a felirat az egyik félperces reklámszpotban a WTC romjai, egy zászlófelvonás, egy a zászlóesküt szavaló kislány, templomban gyülekezÅ‘ hÃvÅ‘k, egy újszülöttet átölelÅ‘ pár és tűzoltók képei felett. Szeptember 11. meghatározó pillanata Bush elnökségének - érvelt a terrortámadások kampánycélra történÅ‘ felhasználása mellett Ken Mehlman, Bush kampányfÅ‘nöke. A republikánusok célja a hirdetésekkel, hogy megállÃtsák Bush népszerűségvesztését. Ennek érdekében fontosnak tartották bemutatni "hol is volt az ország az elmúlt három évben". Az elnök, aki tudja "Pontosan tudom, hová akarom vezetni az országot, optimista vagyok, mert hiszek az amerikaiakban" - jelenti ki egy másik reklámszpotban Bush. A WTC romjai a most kezdett kampány egy másik szpotjában is felbukkannak. A hirdetés elején Laura Bush férjében véli felfedezni az elnöki poszt betöltéséhez szükséges kvalitásokat. Bush kampányát - melynek jelszava a Stabil vezetés a változó idÅ‘kben - az elnök médiatanácsadója, Mark McKinnon tervezte, a hirdetési felületeket cége, a Maverick Media vásárolta. Kiéheztetnék a demokratákat A korai kampánykezdetet - az elnökválasztásig még nyolc hónap van hátra - Bush hatalmas kampányköltségvetése tette lehetÅ‘vé. Az elnök több mint száznegyvenmillió dollárt gyűjtött össze adományokból. A demokraták közül Howard Dean rendelkezett a legnagyobb kampány-költségvetéssel, közel negyvenmillió dollárral. A republikánusok villámháborújának célja egyértelműen a demokraták kiéheztetése lehet. John Kerry épphogy csak túl van egy anyagilag megterhelÅ‘ elÅ‘választási szezonon, a Demokrata Nemzeti Bizottság (DNC - a párt elnöksége) pedig alig tizenhatmillió dollárt tett eddig félre kampánycélokra. Márpedig ha Bush 18 "csatatér-államban" - a választások végkimenetele szempontjából döntÅ‘nek tartott Arizonában, Arkansasban, Delaware-ban, Floridában, Iowában, Maine-ben, Michiganben, Minnesotában, Missouriban, Nevadában, New Hampshire-ben, Új-Mexikóban, Ohióban, Oregonban, Pennsylvaniában, Washingtonban, Nyugat-Virginiában és Wisconsinban - elindÃtott kampánya megfordÃtja a közvéleményben tapasztalható trendeket, a demokratáknak is idejekorán el kell kezdeni kampányukat. |